SeGaLaNyA dIsInI........ariywandani

Monday, March 20, 2006

KELUARGA BAHAGIA.


Assalamualaikum..........
Topik untuk kali ini adalah keluarga bahagia. Keluarga merupakan satu perkara yang penting dalam hidup setiap insan. Setiap insan mengimpikan sebuah keluarga yang bahagia.Tidak ada seorangpun daripada kita ingin hidup dalam sebuah keluarga yang pincang dan tidak bahagia. Keluarga yang bahagia wujud kerana kasih sayang yang terjalin diantara ibu bapa dan anak- anak. Sikap bertanggungjawab dan penyayang perlu wujud dalam diri setiap insan yang bergelar ibu dan bapa kerana mereka merupakan tunggak kepada sebuah keluarga serta menjadi idola kepada anak- anak mereka. Keluarga yang bahagia akan mewujudkan anak- anak yang cemerlang. Ini kerana anak- anak memerlukan kasih sayang serta sokongan dari kedua ibu bapa untuk memperolehi kejayaan. Kasih sayang merupakan pendorong serta kekuatan buat anak- anak untuk menempuh hari- hari yang mendatang dalam hidupnya.Pada pendapat saya, kekuatan serta semangat yang wujud dalam diri saya hingga ke hari ini adalah kerana kasih dan sayang dari kedua ibu bapa saya. Kerana merekalah saya beroleh kejayaan pada hari ini.Mereka tidak pernah berhenti untuk terus memberi dorongan dan sokongan pada saya. Saya rasa tentu kedua ibu dan bapa anda semua juga begitu. Namun, terpulang kepada pandangan masing- masing. Sekian dulu....lain kali kita berkongsi cerita lagi......

0 Comments:

Post a Comment

<< Home