SeGaLaNyA dIsInI........ariywandani

Wednesday, March 29, 2006

TEKNOLOGI TERBARU

Assalamualaikum...........kali ni saya nak berkongsi sesuatu dengan kawan- kawan semua. apa yang nak dikongsi? perkara yang nak saya kongsi adalah mengenai teknologi terbaru papan kekunci komputer(key board). Hari ini saya ada terbaca mengenainya.Jadi saya rasa saya patut berkongsi bersama anda.Saya juga sertakan bersama artikel tersebut untuk dibaca..................

Produk Baru: Papan kekunci ergonomik,tanpa wayar

MICROSOFT Corp (Microsoft) yang terkenal sebagai pengeluar produk perisian, memperkenalkan papan kekunci ergonomik dan tanpa wayar model Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000 dan Microsoft Wireless Laser Desktop 6000 khusus untuk kemudahan proses memasukkan data serta melaksanakan tugasan.
ERGONOMIK: Microsoft NaturalErgonomic Keyboard 4000 danMicrosoft Wireless LaserDesktop 6000Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000 dicipta menggunakan pendekatan ergonomik dengan tujuan utama memberikan keselesaan kepada pengguna ketika menaip. Ia mengambil kira kehendak pengguna yang merasai keletihan akibat terlalu lama meletakkan tangan pada papan kekunci.Reka bentuknya yang sedikit melengkung dan ruang membolehkan tapak dan pergelangan tangan dapat direhatkan ketika menaip. Untuk model Microsoft Wireless Laser Desktop 6000 pula ia memberikan kelebihan pergerakan kepada pengguna kerana mereka bebas bergerak. Dilengkapi dengan spektrum radio 27MHz dan bateri bagi jangka hayat selama enam bulan serta tetikus yang memiliki teknologi laser memudahkan lagi pergerakan pengguna.Harga ditawarkan bagi papan kekunci model Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000 ialah RM229 dan Microsoft Wireless Laser Desktop 6000 ialah RM379.
semoga apa yang saya paparkan untuk kali ini mungkin dapat membantu kawan- kawan yang ingin menggunakan key board terbaru ini.sekian ......sebarang komen amatlah dihargai.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home